Üres bölcsőt ringat...
Hétfő volt, mikor született
Én kivártam volna,
de nem lehetett
Tudod, a számla nagy,
a munka se vár
S jött a hír, hogy
a fiam már jár...

tovább>>>
 

Táplálék, egészség, életerő


Táplálék, egészség, életerő

"Előzzük meg, ami megelőzhető, késleltessük, ami elkerülhetetlen - aktív, boldog éveket, évtizedeket nyerhetünk!"

Meglepő kijelentést teszünk: Magyarországon az egészségügy nagyon jó helyzetben van. A folyamatos változásnak köszönhetően ugyanis az egészséget hamarosan értékén kezeljük - a prevenció szükségessé, a mindennapok részévé válik. A betegség ugyanis nagyon drága, és még drágább lesz! Aki megbetegszik, könnyen elveszítheti az állását, a kezelések és a kórházi ellátás sokba kerül, a minőségi betegellátás pedig lassan csillagászati áron, kevesek számára lesz elérhető. A folyamat az Egyesült Államokban jóval korábban elindult, ennek köszönhetik a több évtizede jól működő egészség-tudatos programok elindítását. Az egészséges, aktív állampolgárok a korai öregedés ellen a rendszeres sportolást, a minőségi szabadidős programokat, az étrend-kiegészítőket, a mentális épség megőrzését elsődlegesnek tartják, és naponta tesznek mindezért. Az amerikai ötvenesek gyakran úgy élnek és úgy néznek ki, mint nálunk a harmincasok. A hetven, nyolcvan éven felüliek is aktívan, egészségesen, jó külsővel és gazdag programokkal élik az életüket. Nálunk ez még nem jellemző. Sokkal ismertebb kérdés: neked mi a betegséged? És ez egyre gyakrabban hangzik el a negyven évesek körében is...
Tehetünk azért, hogy egyre később kelljen orvoshoz fordulni? A megelőzés lassan, ám érezhetően egyre fontosabbá válik. Ne várjunk senkire, hogy a saját egészségünk felelősségét átveszi tőlünk! Sem az orvos, sem az egészségügy, sem az állam nem vállalhatja át helyettünk a testi-lelki épségünk feletti gondoskodást. Tévedés azt gondolni, hogy az egészség sokba kerül - a betegség kerül sokba! A napi megelőzés: odafigyelés, életmód-váltás, helyes táplálkozás, minőségi étrend-kiegészítők alkalmazása, mozgás és aktivitási program kérdése. Ha mindezt ki tudjuk egészíteni némi lemondással - mondjuk az alkoholról és a cigarettáról -, hozzátesszük a rendszeres orvosi-természetgyógyászati ellenőrzést, a gyógynövények, mellékhatás nélküli szerek használatát, akkor óriási lépést tettünk saját egészségünk megőrzésére.

Szükséges-e az étrend-kiegészítők alkalmazása?

Rossz hírünk van: vitamin- és ásványianyag-fronton nagyon rossz a lakosság ellátottsága. Ez így volt évtizedekkel ezelőtt is - ám akkoriban a táplálék több értékes anyagokat tartalmazott, mint manapság. Többször jutottunk élő, házilag termelt, otthon elkészített ételhez. Manapság az emberek túlnyomó többsége valamilyen "ételgyár" készítményeit fogyasztja - elősütve, fagyasztva, mikrózva, megfosztva szinte mindentől, amitől az étel valódi táplálék lenne. Talán ennek is köszönhető, hogy észre sem vesszük, milyen rossz energetikai állapotban éljük az életünket. Lézengünk, vegetálunk, fáj itt, fáj ott, gyorsan elfáradunk - szinte természetes, hogy a negyedik x-re már "beszereztünk" egy tartós, gyógyszeres ellátást igénylő betegséget. Ennek nem kellene így lennie! Minőségi éhezők lettünk - és a tápanyag-hiány halmozódik, egyik a másikra épülve hiányállapotokat és hiánybetegségeket okozhat. Sokkal jobban is lehetnénk, mint ahogyan érezzük magunkat! Csodálatos dolog, hogy szervezetünket nehéz tönkretenni, rendelkezünk önmagunk kijavításának és megújításának képességével - ehhez azonban tiszta táplálékra és tiszta vízre van szükségünk. A minőségi életváltás segítségével akár a romjainkból is újra tudunk építkezni - segítsünk magunkon!

Még nincs száz éve, hogy egy lengyel biokémikus felfedezte és "vitamine"-nak nevezte el a manapság B1-ként ismert tiamint. A felfedezés elindította a vitamin- és ásványianyag-kutatás folyamatát, és egyre több, szervezetünk számára nélkülözhetetlen anyagot ismertünk meg. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, aminosavak, bioflavonoidok egymáshoz szorosan kötődő, elválaszthatatlan részei a jó táplálkozásnak.

Magyarországon 1985 és 1988 között végeztek először reprezentatív táplálkozási felmérést a lakosság körében. Ennek eredményeként kiderült, hogy A-vitaminból a lakosság fele, B1-vitaminból kétharmada, folsavból az egyötöde nem vett fel elegendő mennyiséget a táplálékból. A kalcium-hiány 70, a cinkhiány 80, a vashiány 20 százalékos arányban fordult elő! Az egy évtizeddel később végzett vizsgálat hasonló eredményeket hozott. Újabb évtizeddel később, 2001-ben ezt olvashattuk az Egészségügyi Közlönyben (2001/16.szám, 2298. oldal): "Magyarországon az egyén és a társadalom számára az egészségi állapottal kapcsolatos legsúlyosabb teher a táplálkozással összefüggő betegségek elterjedtsége. (...) A lakosság jelentős részének táplálkozására jellemző az elégtelen vas-, kalcium-, jód- és fluor, valamint a B-vitamin, a folsav és A-vitami bevitel."

A szakemberek, táplálkozás-tudósok, orvosok, természetgyógyászok ma már egyöntetűen állítják, hogy számos vitamin és ásványi anyag elégtelen felvétele vagy kisfokú hiánya olyan krónikus betegségek rizikófaktora, mint a rosszindulatú daganat, a csontritkulás, a szív- és érrendszeri betegségek. Számos tudományos értekezés foglalkozik a fenti anyagok prevencióban betöltött szerepéről. Azt is egyre több helyen olvashatjuk, hogy az étrend-kiegészítők útján bevitt, ajánlott adagolás (RDA) a mai világ kihívásai között nem elegendő, gyakori, hogy szakemberek a többszörösét ajánlják a vitaminok és nyomelemek pótlásának.

Te mit szedsz?

"Ha jó, tápláló étrend-kiegészítőket veszünk magunkhoz, akkor nem kell gyógyszertárba járnunk."

Az étrend-kiegészítők piacán egyre komolyabb a versengés a gyártók és forgalmazók között. Vannak, akik állítják: jobb a szintetikus készítmény, mert "tiszta" formában tartalmazza azokat az anyagokat, amelyekre szervezetünknek szüksége lehet. A piacon megtalálhatóak a "kevert" készítmények is, amelyekben szintetikus vitaminokat és ásványi anyagokat növényi eredetű alkotórészekkel kevernek, így segítve elő a jobb felszívódást. A természetes eredetű készítmények között nehéz eligazodni: melyik valódi, melyik tartalmazza valóban azokat az alapanyagokat, amelyeket az ajánlatokban feltüntetnek? A természetes és mesterséges étrend-kiegészítők között alapvető különbség, hogy a természetes anyagokat a szervezet felismeri, hasznosítja, ismerősként kezeli - végső soron jól beépíti a szervezetbe, magas felszívódással hasznosítja. Gondoljuk végig, mi történik, ha egy étrend-kiegészítőnek csupán 10-20 százalékát hasznosítja a szervezetünk! A maradék - jó esetben - távozik a testünkből, rosszabb esetben felhalmozódik, nem beszélve a pénzünkről, melynek nagy részét feleslegesen adtuk ki.
Honnan tudhatjuk, hogy minőségi, jól felszívódó, értékes étrend-kiegészítőt választottunk?
A szintetikus készítményeket a szervezet nem tudja felismerni, tolerálni, ezért gyakran gyomorfájdalommal, hasmenéssel, emésztési zavarokkal jár a szedésük. A mesterséges szerek: vegyszerek, és nagy valószínűséggel mellékhatásokat okoznak. Fontos, milyen információk alapján választunk, tudunk-e különbséget tenni a hamis, félrevezető hírek és az igazság között. Az étrend-kiegészítők útján bevitt vitaminok és ásványi anyagok akkor tudnak a legjobban hasznosulni, ha a természet "reprodukálását" felhasználó Plant Cell Technológiával készülnek.

Melyek Magyarországon az elsődleges civilizációs betegségek?
Szív- és érrendszeri betegségek
Táplálkozási zavarokkal összefüggő megbetegedések, cukorbetegség (okok: fokozott cukorbevitel, szénhidrát-túlterhelés és következményei)
Mozgásszervi betegségek, kiemelten a gerincbetegségek és a csontritkulás
A daganatos betegségek egy része
Allergiák
Depresszió

Hogyan őrizhetjük meg egészségünket, fittségünket?
A stressz és a depresszió tudatos megelőzésével, csökkentésével
A rendszeres orvosi ellenőrzéssel
A feltárt eltérések kompenzálásával, az egyensúly visszaállításával
Diétával
Személyre szabott mozgásprogrammal
Gyógyhatású készítmények, gyógynövények, vitaminok és funkcionális élelmiszerek fogyasztásával

Fiatalító étrend-kiegészítők és élelmiszerek

Q10 koenzim
Melatonin
Ginkgo biloba
E-vitamin, C-vitamin
Béta-karotin és likopén (sárga és zöld gyümölcsök, valamint a paradicsom)
Omega 3-6-9 zsírsavak és folsav
DHEA (anyahormon), Pregnenolone (férfihormon), Tiroxin (pajzsmirigy-hormon) és Amino GH (növekedési hormon) termelését serkentő élelmiszerek és étrend-kiegészítők, előhormon-készítmények fogyasztása
Zöld tea
Fokhagyma
Vörösbor
Sok gyümölcs, kiemelten áfonya, szeder, eper, alma
Sok zöldség, kiemelten káposzta, brokkoli, spenót, sárgarépa

(Forrás: Dr. Fit Életmód Program)
Oldal nyomtatsa
Stressz-teszt
Veszélyben van-e és ha igen, milyen mértékben a veled élő férj, társ,
apa vagy fiú? 

tovább>>>
 
Csatlakozók
Legidősebb csatlakozó tagunk ekkor született:
1928-03-21

Legfiatalabb csatlakozó tagunk ekkor született:
2008-04-19
 



Utolsó frissítés:
2012. 02. 18.